torsdag 13 december 2007

stjärnor

I morgon ska jag på glitter och glamourfest och jag tänkte att det var lika bra att ta fram allt jag behöver redan idag. Silverstjärnor till exempel som enligt planen ska vara fastklistrade lite överallt. Jag tittade i min sminkväska (va? har jag en sminkväska?) men dom var inte där! Hudlimmet var där men inte dom små silverstjärnorna som jag jämt hade i ansiktet när jag var sjutton. (Jag gillar förresten hela grejen med glitterfesten väldigt mycket för att det är liksom okej att jag återigen har glitter och stjärnor överallt). Efter mycket letande hittade jag i alla fall silverstjärnorna. I min pyssellåda. Det säger en hel del om hur jag kategoriserar nu för tiden. Silverstjärnor = pyssel. Buhu vad sjuttonåringen i mig är upprörd och det känns som att den enda som kommer förstå något av det här inlägget är maja.

1 kommentar:

lucy sa...

jag förstår så jag dör!
pysslade med mina guldstjärnor här om dagen och tyckte det var praktiskt att jag hade sparat dom. mitt mustachlim ligger förövrigt i min sminklåda i segeltorp. men jag har hårgele om det skulle knipa.