tisdag 4 december 2007

kris

Jag har kommit in i någon slags kris. Jag kallar den 23-årskrisen. Jag vet inte riktigt varför eller ens vad den innebär mer än att jag känner mig som sjutton. Viktigast i mitt liv just nu är musik och alla låtar är skrivna om mig och jag vill citera hela min playlist. Jag saknar lunarstormpresentationen där man kunde citera i ljusljusgrå text på vit bakgrund så att man nästan inte kunde läsa vad det stod. Jag vill vara full, träffa kompisar, sitta uppe vid datorn hela natten och skolka från skolan. Det jag kommit fram till är att jag vill åka ut ensam till en stuga någonstans, helst i skogen och bara lyssna på musik, elda brasa och promenera. Synd att jag inte vet någon sådan stuga.

4 kommentarer:

Anonym sa...

HALLÅ! Jag har en sån stuga! Som är en kvarn! Kom med dit på nyår vettja!

pumpan sa...

Oh fett nice med en kvarn! Det är tom snäppet bättre än en stuga tror jag! Coolt.

lucy sa...

jag skulle inte kalla det för kris, jag skulle snarare säga att du har kommit i kontakt med din inre sjuttonåring, det är bara sunt.
och lunarpessarna, guuud vad jag saknar dom!

Anonym sa...

haha maja, jag tänker att du menar lunarpessar. som i ett slags preventivmedel.