torsdag 27 december 2007

Allt lidande ÄR SNART SLUT

Idag kom en gubbe fram till mig med en broschyr med två människor, massor av frukt och några betande älgar på. På den stod det "Allt lidande ÄR SNART SLUT". Coolt tänkte jag, det låter som nån djurrättsgrej. Det var min slutsats av människornas vegetariska mat (frukten) och dom lyckligt betande älgarna i bakgrunden. Det visade sig vara en gubbe från Jehovas vittnen. Alla jehovas dras till mig, vad sänder jag ut för signaler för att locka till mig alla dessa? Antagligen för att jag är så snäll och intresserad. För jag är faktiskt intresserad, jag tycker det är intressant. Men mer niärsåknäppaochdetärdärförintressantattstuderaer-intressant. I broschyren står det att lidandet snart är slut och att jorden kommer förvandlas till ett paradis för de rättfärdiga att leva i. Snart ingriper Jehova och ser till att vi slipper lida mer. Då behöver vi ju inte bry oss om att isarna smälter, att människor svälter medan tioåringar dör av fetma. Jehova kommer ändå och räddar oss snart. Vilken bekväm lösning.

Inga kommentarer: