torsdag 11 december 2008

vilken dag

I morse var jag uppe tidigt för att städa fint till mäklaren kom och fotograferade. Känns skönt att det är över nu i alla fall. Det hela tog mycket längre tid än jag tänkt mig så sen fick jag skynda mig iväg till skolan för att grupparbeta. Jag kommer lagom till lunch och går och värmer min matlåda. Jag vet inte vad jag gjorde men jag lyckades i alla fall välta ut hela matlådan över golvet, skåpet, bänken osv så det var bara till att börja städa upp. Fick köpa en svindyr soppa i den vidriga skolkafeterian och då funkade inte mitt kontokort. Yes! Tur att en klasskompis kom och räddade mig. Grupparbetet var väldigt psykiskt påfrestande och tillslut sa typ alla att nu får det vara nog, nu åker vi hem. Så skönt att få åka hem, idag är min första kväll på en vecka där jag inte har något inbokat. Jag tänkte att jag skulle äta en apelsin och sätta mig och plugga och jonas kommer inte hem förrän sju så det var perfekt pluggtid då jag skulle få massor gjort. På tunnelbanan i midsommarkransen känner jag i fickan att det fattas något. Mina nycklar. Var i helvete är dom? FAAAN, jonas lånade ju dom i morse när han skulle till förrådet och sen lämnade han aldrig tillbaka dom, antagligen hängde han in dom i nyckelskåpet. Piss och skit och hejdå effektiva pluggtimmar. Tur att jonas lillebror var hemma för nu sitter jag i fruängen och ska försöka plugga i väntan på att jonas ska komma hem. Suck.

Inga kommentarer: