tisdag 16 december 2008

drömmar

Drömmar är så himla konstiga. Jag vaknade vid sex i morse av ett pipande. Jag drömde att jag bakade pepparkakor och då blev pipande någor slags betyg på hur bra pepparkakor jag gjorde. Typ error i pepparkakmaking. Knas! Sen vaknade jag till mer och hjärtat började direkt slå snabbt, vafan är det som låter? Är det ett larm? Brinner det? Jag var redo att fly ut genom fönstret men sen kom jag på att ett brandlarm borde låta högre än så. Det var bakmaskinen i köket som meddelade att det finns nybakat bröd i köket. Tack bakmaskin!

Sen drömde jag att Jonas fick cancer och skulle dö. Känslan av sorg i drömmar är så mycket starkare än den jag upplevt i verkligheten. Jag kunde inte andas och det kändes som att hela världen gick under. När Jonas skulle gå kom han som vanligt in och väckte mig, något som inte brukar mottas med någon entusiasm från min sida direkt men imorse var jag så sjukt glad att allt bara var en dröm och Jonas blev väldigt förvånad över mitt ickegriniga mottagande. Skönt att jag är vaken och tillbaka i verkligheten.. eller drömmer jag bara att jag bloggar det här?

Inga kommentarer: