tisdag 9 december 2008

dålig hy

Jag har fan alltid haft skitbra hy, inte fet, inte torr, inga finnar. Det började gå utför när jag bytte p-pillersort, helt plötsligt behövde jag tvätta ansiktet varje kväll. Sen köpte jag nån jäkla nattkräm på apoteket som jag tänkte skulle vara bra och skön att ha. Nu har min hy blivit jättetorr typ för att jag vant den vid att få massa kräm på sig varje kväll. Det blir som en ond spiral för jag måste smörja in den för annars blir det outhärdligt. En natt smörjde jag in ansiktet med idominsalva för jag tänkte att jag verkligen måste få bort det torra och när jag vaknade hade jag röda utslag i hela ansiktet. Tur att jag bor med en hudexpert som kunde förklara allt för mig om hur huden fungerar! Igår tänkte jag att det får vara nog. Jag tog på en ansiktsmask för "misshandlad hud" som luktade blommor. Sen ska jag låta den va. Nu jävlar ska den bli som den en gång i min ungdom var!

Inga kommentarer: