söndag 7 december 2008

lite störd blir man allt

Helgen gick mycket fort och mycket flängande blev det i kungens kurva. Jag är mest nöjd med mina ekologiska handdukar, det känns fint och bra. Jag träffade en gammal klasskompis från högstadiet och när jag frågade hur hon trivs i sin lägenhet så berättade hon om en alkis som hon hade sett från sitt fönster igår. Han hade vinglat och kom egentligen ingenstans utan växlade mellan att luta sig mot ett träd eller lyktstolpe. Detta irriterade henne. Dom är ju ganska harmlösa men man blir ändå lite störd. Det är ju så många i området, det borde rensas upp säger hon. Jag har otroligt svårt för när människor i första hand ser alkolister och hemlösa som ett störande inslag i deras liv, bara genom att de existerar. Att behöva se en alkis från fönstret är tydligen irriterade oavsett om han/hon bara vinglar fram utan att ge ifrån sig ett ljud. Ett störande inslag i ett annars så perfekt liv.

Inga kommentarer: