måndag 17 november 2008

piiinsamt

I helgen har jag jobbar 52 timmar i sträck, dock med sovande jour (fast jag blev väckt!). Jag var med C på musikläger. Där var det ett annat barn som raggade på C. Han hade inte så mycket av kommunikation utan hans assistent viskade förslag på vad han ville säga och om han då visade ja (det enda han själv kunde kommunicera) så sa assistenten det som om det var barnet som sa det. Väldigt styrd kommunikation helt enkelt.

Assistenten viskande till barnet: Vill du fråga den där tjejen om ni kan dansa?
Barnet: Blink
Assistenten: Vill du dansa med mig C?
C: Ehh, va? Ja okej. (min tolkning)
Assistenten viskande till barnet: Vill du fråga om ni kan pussas?
Barnet: Blink
Assistenten: Vill du pussas C?
C: *gör smackljud*
Assistenten viskande till barnet: Vill du säga att hon är snygg?
Barnet: Blink

Assistenten: Jag tycker du är snygg.
C: *oberörd*

osv. osv hela helgen. Jag är helt slut! Och min noja över det här är att C är väldigt nyfiken på allt och alla och frågar gärna hur gammal assistenten är, var han bor, vad han heter och så vidare och jag är nojig över att han killens assistent ska tro att jag och C har lika styrd kommunikation som han och hans barn, dvs. han skulle tro att det var JAG som ville veta allt om honom. Piiinsamt.

1 kommentar:

Anonym sa...

AHAHA! C ba "pussas?! JAG KAN DET HÄR! smacksmacksmack". Det är skitkul när hon vill visa att hon fattar vad man snackar om.