tisdag 25 november 2008

Oh youre old I hear you say, it doesn't mean that I don't care

Igår såg jag en man i medelåldern stå och skrapa på en lyktstolpe. Det var uppenbart något klistermärke han försökte få bort. Åh skönt att en medelålders man bryr sig, tänkte jag. Annars är det mest ungdomar som orkar stå och skrapa bort nazipropagandaklistermärken. Hmm, fast tänk om det är vänsterpropaganda han tar bort? Fast engagemanget är hur som helst bra! Bara det inte är ANTInazistpropaganda han tar bort. Det vore illa. Han kanske är en nazigubbe? Jag kom närmare mannen som fortfarande skrapade frenetiskt. Snart skulle jag se vad han skrapade bort, det verkade sitta hårt klistermärket. När jag passerade såg jag att det stod FLYTTSTÄD. Eh va? Varför orka engagera sig för att skrapa bort ett klistermärke om flyttstäd? Jag tappade återigen hoppet om medelålders män.

Inga kommentarer: