måndag 8 september 2008

vad hände?

Återträffen igår slutade med att en fick åka till huddinge sjukhus. Han har diabetes och drack så mycket sprit att han knappt var kontaktbar. Dom åkte typ tio så det blev ett kort kalas. Jag blir också irriterad på alla vuxna som uppmuntrar till att han dricker, man ska helst inte dricka alls med diabetes. Hans storebror hetsade som fan och alla skrattade gott åt konstiga inövade repliker, typ "SKÅL! Eva förresten, har du någon filt?" Eva: "Jaa..?" Storebrorn: "Bra, då ses vi imorgon" och sveper snapsen. Jättemycket sånna konstiga repliker och prata högt hela tiden och ha all uppmärksamhet på sig. Jag var inte road. Det enda bra med kvällen var att pappan jag inte träffat på länge som jag minns som så bra var precis så bra som jag minns honom, om inte bättre.

Inga kommentarer: